Subject: RE: KUTSE nn nõusolekuseaduse väljatöötamiskavatsuse kaasamiskohtumisele 17. oktoobril 2024
From: "Tuuli Lepp" <[email-masked]>
To: "Tuuli Lepp"
Cc: "Laidi Surva", "Andreas Kangur", "Anne Kruusement", "Anna-Liisa Uisk",Andra Reinomägi, "Maria-Elisa Tuulik", "Britten Torstenberg"
Date: Wed, 9 Oct 2024 15:43:39 +0300

Tere!

Ekslikult ja kahetsusväärselt sattus kutsesse vale link. Palun kasutage 
registreerumisel seda linki: https://forms.gle/TThyHBbiJeAZ9EJ36

Vabandan segaduse tekitamise pärast!

Lugupidamisega

Tuuli Lepp

From: Tuuli Lepp
Sent: Wednesday, October 9, 2024 3:29 PM
To: 'Tuuli Lepp' <[email-masked]>
Cc: Laidi Surva <[email-masked]>; Andreas Kangur 
<[email-masked]>; Anne Kruusement <[email-masked]>; 
Anna-Liisa Uisk <[email-masked]>; Andra Reinomägi 
<[email-masked]>; Maria-Elisa Tuulik <[email-masked]>; 
Britten Torstenberg <[email-masked]>
Subject: KUTSE nn nõusolekuseaduse väljatöötamiskavatsuse 
kaasamiskohtumisele 17. oktoobril 2024

Head kolleegid!

Kutsume teid osalema neljapäeval, 17. oktoobril kell 09.00–16.00 toimuval 
kaasamiskohtumisel, kus jätkame arutelu nn nõusolekuseaduse 
väljatöötamiskavatsuse teemadel.

Kohtumine toimub ministeeriumite ühishoones (Suur-Ameerika 1, Tallinn) Tamme 
saalis, mis asub esimesel korrusel.

Palun andke oma tulekust teada hiljemalt 14. oktoobril 2024, registreerides 
end siin: Nõusolekuseaduse VTK kaasamiskohtumine 17.10.2024 - Google'i 
vormid 
<https://docs.google.com/forms/d/1XyNUHsfz3gev3ROFF2HhNUbD5QJuASur_UD2v7rWWZo/edit>

Kohtumise päevakava:

09.00–09.20 kogunemine

09.20–09.30 justiits- ja digimister Liisa Pakosta avasõnad

09.30–09.45 lühike ülevaade 07.06 kaasamisüritusest ja tänase päeva 
tutvustus

09.45–11.15 arutelu gruppides, I ring

11.15–11.35 sirutuspaus

11.35–13.05 arutelu gruppides, II ring

13.05–13.50 lõuna

13.50–15.20 arutelu gruppides, III ring

15.20–16.00 päeva kokkuvõte, küsimused-vastused

Kui teil on kaasamisürituse kohta täiendavaid küsimusi, siis vastame 
meeleldi.

Lugupidamisega

Tuuli Lepp
karistusõiguse ja menetluse talituse nõunik
Justiitsministeerium

Kaasamise ja koosloome tegevusi kaasrahastab Euroopa Liit Riigikantselei 
koosloome arengukiirendi raames.

From: Tuuli Lepp
Sent: Tuesday, September 17, 2024 6:54 PM
To: Tuuli Lepp <[email-masked] <mailto:[email-masked]> >
Cc: Laidi Surva <[email-masked] <mailto:[email-masked]> >; Andreas 
Kangur <[email-masked] <mailto:[email-masked]> >; Anne 
Kruusement <[email-masked] <mailto:[email-masked]> >; 
Anna-Liisa Uisk <[email-masked] <mailto:[email-masked]> >; 
Andra Reinomägi <[email-masked] <mailto:[email-masked]> >; 
Maria-Elisa Tuulik <[email-masked] 
<mailto:[email-masked]> >; Britten Torstenberg 
<[email-masked] <mailto:[email-masked]> >
Subject: Nn nõusolekuseaduse VTK teine kaasamiskohtumine. Broneerige 17. 
oktoober 2024

Head kolleegid!

Täname veelkord kõiki, kes osalesid 7. juunil toimunud kaasamiskohtumisel! 
Meil on suur rõõm kutsuda Teid ning ka kõiki neid, kes ei saanud 7. juunil 
osaleda, teisele sisulisele arutelukohtumisele, mis toimub 17. oktoobril 
2024.

Ka 17. oktoobri kaasamisüritus toimub justiitsministeeriumis (Suur-Ameerika 
1, Tallinn) I korruse saalis TAMM. Kohtumise täpsem aja- ja päevakava on 
veel täpsustamisel.

Palume igaks juhuks broneerida terve tööpäeva. Plaanime üritust, kus kohale 
tulnud saavad ka oma mõtteid avaldada ja vahetada, osaleda saab vaid 
kohapeal.

Eesmärk on saada praktiline sisend VTK-sse, nii et teie kõigi osalemine on 
meile väga oluline.

Kutse koos sündmusele registreerimise lingi ja täpsema teabega saadame 
peatselt. Seda kirja võib jagada!

Lugupidamisega

Tuuli Lepp
karistusõiguse ja menetluse talituse nõunik
Justiitsministeerium

From: Tuuli Lepp
Sent: Thursday, June 6, 2024 9:33 AM
To: Tuuli Lepp <[email-masked] <mailto:[email-masked]> >
Cc: Laidi Surva <[email-masked] <mailto:[email-masked]> >; Anne 
Kruusement <[email-masked] <mailto:[email-masked]> >; 
Andra Reinomägi <[email-masked] <mailto:[email-masked]> >; 
Anna-Liisa Uisk <[email-masked] <mailto:[email-masked]> >; 
Andri Küüts <[email-masked] <mailto:[email-masked]> >
Subject: Meeldetuletus: nn nõusolekuseaduse VTK kaasamiskohtumine 7. juunil 
2024

Tere!

Tuletame meelde, et olete registreerunud 7. juunil toimuvale 
kaasamiskohtumisele.

Kohtumine toimub ministeeriumite ühishoones (Suur-Ameerika 1, Tallinn) Tamme 
saalis, mis asub esimesel korrusel.

Palun võtke kindlasti kaasa isikut tõendav dokument ja astuge esimese asjana 
läbi registreerimislauast. Ruum TAMM on kohe registreerimislaua vahetus 
läheduses.

Kaasamiskohtumise natuke kohendatud ajakava:

09.30–10.00 kogunemine

10.00–10.30 lühike ülevaade: hetkeseis ja järgmised sammud

10.30–11.30 arutelu gruppides, I ring

11.30–12.30 lõunapaus

12.30–14.00 arutelu gruppides, II ring

14.00–14.30 II aruteluringi kokkuvõte ja kohv

14.30–15.00 tutvustame koosloome keskkonda

15.00–16.00 III aruteluring

16.00–16.30 päeva kokkuvõte/lõppsõna, küsimused-vastused

Kohtumiseni homme!

Heade soovidega

Tuuli

From: Tuuli Lepp
Sent: Friday, April 26, 2024 5:27 PM
To: Tuuli Lepp <[email-masked] <mailto:[email-masked]> >
Cc: Laidi Surva <[email-masked] <mailto:[email-masked]> >; Andreas 
Kangur <[email-masked] <mailto:[email-masked]> >; Anne 
Kruusement <[email-masked] <mailto:[email-masked]> >; 
Anna-Liisa Uisk <[email-masked] <mailto:[email-masked]> >; 
Andri Küüts <[email-masked] <mailto:[email-masked]> >; Maria-Elisa 
Tuulik <[email-masked] <mailto:[email-masked]> >
Subject: Nn nõusolekuseaduse väljatöötamiskavatsuse kaasamiskohtumine. 
Broneerige 7. juuni 2024

Head kolleegid!

Mõned teist ilmselt mäletavad, et 8. märtsil tutvustasime 
<https://www.just.ee/sites/default/files/documents/2024-03/Anal%C3%BC%C3%BCs%20seksuaalse%20enesem%C3%A4%C3%A4ramise%20vastaste%20s%C3%BC%C3%BCtegude%20koosseisude%20vastavusest%20EN%20Istanbuli%20konventsioonile.pdf> 
justiitsministeeriumi analüüsi „Seksuaalse enesemääramise vastaste süütegude 
koosseisude vastavusest Euroopa Nõukogu Istanbuli konventsioonile“. Sellel 
esitlusel lubasime, et justiitsministeeriumi järgmine samm on seaduse eelnõu 
väljatöötamiskavatsuse (VTK) koostamine, milles pakume välja erinevad 
võimalikud variandid, milliseid karistusseadustiku sätteid ja kuidas muuta. 
Palun märkige oma kalendrites esimeseks sisuliseks kaasamiskohtumiseks ära 
reede, 7. juuni 2024. Palume broneerida terve tööpäeva.

Meie hinnangul peaks VTK vastama muu hulgas järgmistele küsimustele:

*      kuidas läheneda nõusolekust/tahtevastasusest lähtumisele ehk kas 
valida jah-mudel või ei-mudel? Tuua välja mudelite plussid, miinused ja 
mõjud mh menetlusele, ohvrite kaitsele, soolisele võrdsusele, 
halduskoormusele, kahtlustatavate-süüdistatavate põhiõigustele jne;

*      pidades silmas, et tõendamise keerukus ei kao, siis kuidas tagada 
menetlusosaliste õiguste kaitse ja süütuse presumptsiooni kehtima jäämine?;

*      milliseid lisategevusi seadusemuudatus vajab? Näiteks menetlejate ja 
teiste seotud isikute koolitamine, avalik kommunikatsioon ja üldsuse 
teadlikkuse suurendamine, andmebaaside arendus, et tagada asjakohane 
statistika jmt.

Märtsikuisel üritusel rõhutasime, et soovime VTK tegemisel kaasata seotud 
asutusi ja huvigruppe. Nii kutsumegi teid 7. juunil 2024 esimesele suuremale 
kaasamisüritusele justiitsministeeriumisse (Suur-Ameerika 1, Tallinn) I 
korruse saali TAMM. Kohtumise täpsem aja- ja päevakava on veel 
täpsustamisel. Palume igaks juhuks broneerida terve reedese tööpäeva. 
Plaanime üritust, kus kohale tulnud saavad ka oma mõtteid avaldada ja 
vahetada, osaleda saab vaid kohapeal.

Kutse koos sündmusele registreerimise lingi ja täpsema teabega saadame 
peatselt. Kui teil on viidatud analüüsi või kaasamisürituse kohta 
täiendavaid küsimusi, siis vastame meeleldi.

Lugupidamisega

Tuuli Lepp
karistusõiguse ja menetluse talituse nõunik
Justiitsministeerium